donderdag, september 17, 2009

Calcutta man


Nu ik weet dat we weggaan, word ik opeens heel koopzuchtig en hebberig. Een beetje vreemd is het wel, want eigenlijk zie ik mezelf niet als een koopzuchtig monster die alleen maar aan winkelen denkt. Deze periode ben ik dat dus wel.

Vanochtend ben ik mij te buiten gegaan aan de dekbedhoezen en tafelkleden van de Calcutta linnenman. Ieder jaar, na monsoen, komt hij vanuit Calcutta naar Mumbai. Zodra hij weer in de stad is, gaan de smsjes en emailtjes de ronde: "de linnenman is morgenochtend bij mij, kom je ook?"

De linnenman uit Calcutta heeft mooie spullen. Hij gebruikt katoen (en geen linnen) van zeer goede kwaliteit waar ze van alles op borduren. 'Ze' zijn in dit geval zijn familieleden. Het is een familiebedrijf en zijn tantes, dochters, nichtjes, etc. zitten dag in, dag uit te borduren ergens in een huisje in Calcutta. Zo stel ik mij dat in ieder geval voor.

Drie jaar geleden heb ik voor de kinderen dekbedhoezen gekocht die zeer regelmatig de was ingaan. Ze zien er nog steeds als nieuw uit. Je kunt er ook je eigen ontwerp voor maken. Voor Julia heb ik vanochtend een nieuwe hoes gekocht met Emma Ballerina erop. Sebastiaan krijgt er een met dinosaurussen. Op de foto zie je het borduursel van een meisje op de dekbedhoes van Julia.

Wat ik verder heb gekocht laat ik even in het midden. Laat ik zeggen dat de mooie knalgroene en rode dekbedhoezen van Ikea 'plotseling' gaan verdwijnen tijdens de verhuizing. Oeps, waar zijn ze nou???

4 opmerkingen:

Janatoon zei

Hihi, die linnenman uit Calcutta kwam ook altijd naar Pune. Mooi spul had hij.

Fijn dat jullie naar Australiƫ trekken! Dat is heel anders dan India... Lekkere gezonde lucht, daar gaan jullie veel van genieten!

Ik lees jullie avonturen gewoon verder!

Groetjes Janneke

Sandra zei

Ha, ha. En ik maar denken dat hij alleen naar Mumbai komt. Volgens mij woont hij helemaal niet meer ergens in een klein huisje in Calcutta maar in een paleis! Groetjes,

Janatoon zei

Hihi! Ik dacht helemaal hetzelfde toen ik je blog las... die man komt noch uit Calcutta en is noch een arm ventje! 't Verhaal verkoopt wel mooi! ;-)

Gelukkig is de kwaliteit ok! Van Calcutta of niet....

Unknown zei

Oh, wat word ik jaloers op deze mooie borduursels.
Ik moet toch maar een computergestuurde naaimachine aanschaffen. Of een mannetje uit India laten komen. Wat zou goedkoper zijn?
Tilly