dinsdag, februari 17, 2009

Laat je lekker door een man in de watten leggen


In Mumbai kun je je zalig in de watten laten leggen bij een van de vele schoonheidssalons. Gisteren ben ik weer geweest voor een manicure en pedicure. Iets waar ik nog altijd niet aan kan wennen, zijn de mannen in de salon. In India doen mannen namelijk de pedicure en manicure behandelingen. Althans dit is het geval in de salon waar ik heen ga, Rudra Spa.

Je zit in een luie stoel met een man op een krukje aan je voeten die je teennagels zit te lakken. Tegelijkertijd masseert een andere man je handen en vijlt je nagels. Je voelt je net Cleopatra.

Het zijn jonge mannen van ergens in de twintig. Het zijn zeker geen mietjes. Mijn pedicure-man bijvoorbeeld was breedgeschouderd en hij staat duidelijk iedere dag in de sportschool. Ook had hij een stoere Armani riem om. Tijdens de behandeling kijk ik altijd maar een beetje vaag om mij heen. Ik vind het te genant om ze in de ogen te kijken. Volgens mij is het allemaal heel onschuldig. Alhoewel, ik vraag me nu wel af hoe die jongen aan die Armani riem komt ...

Geen opmerkingen: