donderdag, november 06, 2008

India festival in Amsterdam


Wij kunnen er niet heen maar jullie wel. Ga allen naar Amsterdam voor een van de India activiteiten! Het festival vindt plaats van 12 tot 30 november en wordt reorganiseerd door het Concertgebouw. Er zit dus een klassiek tintje aan. Behalve muziek is er onder meer theater, dans en fotografie. Voor kinderen zijn er speciale activiteiten in het Tropenmuseum.

Wat ik mis in de programmering is Bollywood. Of ik moet er overheen gekeken hebben. In het programma zie ik nergens een van de beroemde Bollywood films met Big B en megaster SRK. Nu is het Bollywood aanbod beperkt tot een tentoonstelling van Bollywood filmposters in het filmmuseum. Zonde! Volgens mij is het festival niet compleet zonder "Om Shanti Om" (mijn favoriet) waarin alle grote sterren optreden. Een spectaculaire Bollywood dansshow was ook leuk geweest. Weliswaar is het cultureel niet 100% verantwoord maar het hoort wel echt bij India.


Geen opmerkingen: