woensdag, oktober 22, 2008

Vogels



Wij verkeren in de gelukkige omstandigheid dat we in een heel rustig, doodlopend straatje wonen. Dat is uniek te noemen in Mumbai. S'ochtends worden we niet wakker van het verkeer maar van het vrolijke - en soms irritante - gekwetter van vogels. In de bomen voor het huis zitten verschillende soorten vogels. Zo hebben we onze eigen huis-arend (zal ik morgen een foto van nemen). Ook zie je regelmatig groene papegaaien, zoals het exemplaar op de foto. Verder zitten er veel duiven (ook witte) en uiteraard kraaien. Die laatsten vormen een echte plaag en zijn hondsbrutaal. Heel soms zien we een colibrie maar het is mij helaas nog niet gelukt die op de foto te krijgen. Als ik nou een keer echt niets te doen heb ga ik de hele ochtend met mijn camera klaar zitten op het balkon om een colibrie te spotten. Wie weet lukt het dan. 


Mijn zus uit msterdam stuurde mij net een foto van de vogels in haar tuin. Ze lijken toch wel erg veel op onze groene papegaaien.. Ze hebben het alleen een stuk kouder.




Geen opmerkingen: