vrijdag, april 27, 2007

DE MEGA-IRRITATIE TOP 5

Ik ga bijna naar Nederland en dan hoeft er bij mij niet veel te gebeuren om een irritatiegevoel op te wekken. Daarom is dit een goed moment om de Mumbai IRRITATIE TOP 5 samen te stellen:

1. Voordringen. Echt! Als je in de rij staat en je bent aan de beurt komt een Indier gewoon vlak voor je neus staan!
2. Auto's. Auto's zijn hier heilig. Ze rijden je zonder pardon omver.
3. Winkelpersoneel. Zodra je een winkel binnenkomt krijg je een bodyguard toegewezen die je geen seconde meer alleen laat. Als je vervolgens iets aan ze vraagt, weten ze 9 van de 10 keer geen antwoord te geven. Ik probeer ze vaak van mij af te schudden door hard rondjes om de schappen te gaan lopen..
4. Winkelen. Ze geloven hier dat iedereen een potentiele dief is en daarom moet je telkens je tassen inleveren als je een winkel binnenkomt of wordt er in je tassen gekeken. Wat ik dus weiger!
5. Botheid. De beleefdheidsvormen die wij kennen in Nederland zijn de mensen hier vreemd. Als je afgerekend hebt, vinden wij het normaal om gedag en dank u wel te zeggen. Nou, hier gebeurd dat niet.

Als ik naar deze lijst kijk zie ik dat mijn irritatie top 5 met name het winkelen betreft. Verklaart dat waarom ik altijd extreem kriegelig thuiskom van het shoppen?

NEDERLAND, HERE I COME!

Geen opmerkingen: