maandag, januari 22, 2007

De Mumbai Wandelthon

Zondag vond het sportiefste evenement van het jaar plaats, de Mumbai Marathon. Hier doen bijna 30.000 mensen aan mee. Ook wij vonden het leuk. Met name omdat we voor de verandering midden op de straat konden lopen. Het leek wel de autoloze zondag in september in Amsterdam. De merendeel van de 30.000 deelnemers deed mee aan de 'Dreamwalk' van 6 kilometer. De meeste mensen dachten ook echt dat het een dream 'walk' was in plaats van een hardloopevenement. Zonder een druppeltje zweet wandelden de 'renners' gezellig keuvelend op hun gemakje over het asfalt, uiteraard voorzien van de mooiste hardlooptenues en hartslagmeters.



Het zegt wel weer iets over India als sportieve natie. Met 1 miljard mensen lukt het de Indiers niet om goeie sporters te krijgen die internationaal presteren. Zo verliezen ze telkens met cricket tot groot verdriet van de bevolking want deze sport is heilig hier.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een geweldige kans was dit voor mij geweest om na afloop te kunnen zeggen dat ik een marathon gelopen heb. Was er ook een tijdslimiet?
Groetjes Marlies

Sandra zei

Het zou mij niets verbazen als er nu nog mensen aan het lopen zijn. Dus ja, doe mee! Ik ga volgend jaar ook mee doen heb ik besloten. Fototoestel mee, goeie wandelschoenen aan, iets lekkers voor onderweg en ik heb een reuzeleuke tijd. Groetjes.

Anoniem zei

Volgens mij zijn er echt wel meer nieuwtjes te vermelden dan het weer op de site. Bij ons vriest het eindelijk, leuk nieuws he? Het scheelt denk ik 32 graden met jullie.
Marlies

Sandra zei

Nou, nou zeg. Deze razende reporter heeft het gewoon te druk om iets te schrijven. Wel heb ik een nieuwtje voor je, vers van de pers. Sinds vandaag ben ik officieel werkzaam voor een liefdadigheidsorganisatie (www.giveindia.com). Later meer hierover. Groetjes.

Anoniem zei

Ik ben trots op je.
gr. Marlies

Unknown zei

En ik ben, behalve trots, nog steeds benieuwd. Met de website ben ik wel iets wijzer geworden (nb: het is blijkbaar www.giveindia.org geworden), maar nog niet wat jouw aandeel is in het geheel betreft. Hoor graag.
Groetjes,
Monique