woensdag, november 29, 2006

verjaardagspartijtje

Sebastiaan is op 13 december jarig. Hij wordt dan drie. In Nederland is dat geen probleem. Je nodigt opa's en oma's en broers en zussen uit en je regelt een taart. De kamer versier je met wat ballonnen en slingers en dan ben je er wel. Hier is dat anders. Ook een driejarige viert zijn/haar verjaardag in India groots. Dilemma, dilemma. Ga ik hier aan meedoen?
De eerste stap heb ik al gezet door alle kinderen uit zijn klas uit te nodigen. Dat zijn er maar liefst 18. Met 18 kinderen ga je niet koekhappen of zakdoekje leggen. Mijn plan was om de kinderen plakjes cake te laten versieren en misschien een of twee spelletjes te doen. Als extraatje heb ik een tatookunstenaar geboekt die met verf leuke figuurtjes op armen en gezicht kan schilderen.
Vandaag was ik op een verjaardag van een 'deskundige'. Zij had de gebruikelijke riedel uit de kast getrokken om de kinderen te vermaken. Er was bijvoorbeeld een entertainer die met de kinderen gaat dansen en spelletjes doen. Deze man komt op alle feestjes en de kinderen kennen de liedjes uit hun hoofd. Daarnaast was er ook poppenkast.
In te auto terug naar huis werd ik toch wat zenuwachtig. Dan heb je 18 driejarigen door je huis rennen en die hebben niets te doen. Dus jawel, ik ben zwak en ik heb daarom een heuse 'event organisator' gebeld met de vraag of hij het feestje kan komen opleuken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat is dus wat anders dan pannekoeken bakken of een patatje eten en naar Artis gaan.
Het klinkt allemaal leuk en het is weer eens wat anders.En de jarige aan het eind van de dag over de rooie!!!
Één ding scheelt, je hebt geen familiebezoek en dus ook geen opa die even een taart bakt.
Sterkte met de organisatie. Tilly