woensdag, september 20, 2006

Weg met de auto

Marcel mag nog een nachtje langer in Hong Kong blijven. De reden waarom laat ik even in het midden.

Vanmiddag uitstapje gemaakt met Arun, de tijdelijke chauffeur. Heel erg. Waar ik moest zijn, een speelmiddag van de 'hopping bunnies' (niet lachen svp), bleek namelijk maar 5 minuten rijden te zijn. Weet ik veel. Denk aan de afstand huis - Waterlooplein.

Ik vind het toch weer even wennen dat je zelfs voor een dergelijke kippe-eindje met de auto moet. Want let wel, lopen met twee kinderen gaat hier echt niet. De straten in deze buurt zijn nog redelijk goed onderhouden maar je kunt hier alleen maar met gevaar voor eigen leven lopen. Of je wordt overreden of je wordt vergiftigd vanwege alle uitlaatgassen. Ik zal een voorstel doen om hier een autoloze zondag in te voeren. Ha, ha.

Ik ben trouwens helemaal blij. Vanavond zijn onze laatste spullen aangekomen met de luchtvracht. Nu ik dit schrijf heb ik al weer een paar koppen Senseo koffie op. Ook heb ik nu mijn studiespullen. Dat is goed nieuws want het betekent dat ik met studeren kan gaan beginnen.

Geen opmerkingen: