zondag, september 17, 2006

Vriend Leopold

Marcel is alweer voor een paar dagen vertrokken voor een buitenlandse trip. Woensdagnacht komt hij weer terug. Lang leve het expat-vrouwbestaan. Bestaat er geen zelfhulpboek ' wat te doen als je net in een nieuwe stad bent aangekomen met twee kleine kinderen en manlief moet meteen een paar dagen weg'?

Gelukkig heb ik het internet nog. Mijn trouwe vriend in bange en onzekere dagen. Daarnaast heb ik natuurlijk ook vriend Leopold als steun en toeverlaat. Cafe Leopold, zeer bekend onder backpakkers, zit hier om de hoek. Je kunt er zalig ' take away' bestellen. Nu ik dit schrijf wacht ik op:
- 1x naan garlic
- 1x mushroom tikka
- 1x mushroom fried rice
- 1x pineapple juice

En ja, ik heb honger. Al mag je dat in dit land natuurlijk niet zeggen. Gisteren zag ik een voorbeeld van zeer slechte smaak van Dominos pizza's. Hun bestellijn voor ' take aways' noemen ze de ' hunger line'.

Geen opmerkingen: