woensdag, september 02, 2009

Regen

Ik heb een slechte bui. Ik heb namelijk voor half 11 een tennisles geboekt. Het is nu 10 uur en de tennisbaan is kletsnat vanwege regen. Balen!

Doordat ik hiervan baal voel ik mij nog slechter. Regen is namelijk goed! De stad - en trouwens heel India - kampt met een groot watertekort. Iedere milimeter regen die valt is mooi meegenomen.

De monsoen stelt dit jaar niet veel voor. Rondom de stad liggen zes meren ('catchment areas') die tijdens een normale monsoen vollopen en genoeg water leveren voor de rest van het jaar. Dat is dit jaar dus niet gebeurd.

De Hindu regengod heet Indra. Overal in India organiseren Hindus ceremonies om Indra gunstig te stemmen. Hier organiseren dorpelingen bijvoorbeeld een trouwceremonie voor twee kikkers.



In plaats van te balen zou ik nu blij door de plassen moeten rennen. Misschien doe ik dat straks maar nu heb ik nog even moeite te accepteren dat ik niet kan tennissen. Als het nu maar even droog blijft tot half 12. Daarna zal ik Indra vragen weer weer een fikse regenbui boven de stad te laten losbarsten. Misschien vind ik wel ergens een kikker die ik een kus kan geven. Dat zal Indra vast fijn vinden.

Geen opmerkingen: