zaterdag, mei 16, 2009

Met de trein naar Bandra

Als je denkt dat het met de armoede in de stad wel meevalt, moet je de auto even laten staan en met de trein naar Bandra gaan. Bandra ligt ten noorden van Breach Candy. Op zondagochtend is het een treinritje van ongeveer een half uur. De trein is dan bijna leeg en dan kun je makkelijk met de kinderen gaan. Door de week is dat niet aan te raden!

Wat je vanuit de auto niet ziet, zie je wel vanuit de trein: de grote armoede in deze stad. Duizenden mensen leven vlak langs het spoor en proberen daar geld te verdienen met het uitzoeken van afval of het wassen van kleren.

Klik op onderstaande foto voor meer foto's in ons Picasa album.

Op zondagochtend met de trein naar Bandra

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Sorry hoor ik ben zo verbaasd over wat ik hier lees dat ik even reageer. Ik woon zelf in Mumbai en vanuit de auto zie je wel degelijk de grote armoede hier in de stad. Waar woon je in Mumbai dat je kan zeggen dat ja vanuit de auto geen armoede ziet? Al die sloppen, de mensen die op straat wonen en zichzelf en hun kleding daar moeten wassen, gezinnen die tussen de vuilnis wonen om het uit te zoeken,om maar wat te noemen; je ziet het allemaal vanuit de auto.

Sandra zei

Je hebt helemaal gelijk. Ik probeerde te zeggen dat als je de auto pakt van Breach Candy naar Bandra je niet zoveel van de armoede te zien is als vanuit de trein. Ook vanuit de auto zie je armoede en bedelaars maar niet in dezelfde mate. In ieder geval niet in het zuiden van de stad.