donderdag, april 30, 2009

Koninginnendag, heimwee en Indiase verkiezingen

De Indiase verkiezingen zijn in volle gang. Vandaag gaan de kiezers in Mumbai naar de stembus. De verkiezingen verlopen in verschillende fases en midden mei weten we de uitslag.

Het is nu alweer onze derde koninginnendag in Mumbai. Als ik op de Telegraaf-site de kop zie: 'Amsterdam loopt langzaam vol' dan schiet ik zelf ook een beetje vol. Het consulaat organiseert voor de Nederlanders vanavond een oranje borrel. Ik verheug mij nu al op de lekkere hollandse happen.

Misschien dat ik vanmiddag hier in huis maar een koninginnendagmarkt ga organiseren voor Julia en Sebastiaan. Dan kunnen ze hun speelgoed aan elkaar verkopen... Ik heb vandaag toch wel een klein beetje heimwee. Morgen is dat waarschijnlijk al weer over.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Geen heimwee krijgen, kijk maar hoe gezellig de stad er morgenochtend bij staat......
Geniet lekker op de borrel vanavond!
Marlies

Herna zei

Het koninginnenfeest in Apeldoorn is op een drama uitgelopen. Een ongeluk met minstens 2 doden en veel gewonden.

Anoniem zei

Een paar uur later: ik denk dat Koninginnedag dit jaar geen dag is om heimwee bij te krijgen.
Marlies

Sandra zei

Jammer dat het feest zo moest aflopen. Ook de borrel in Mumbai was anders dan anders. Er was niet echt sprake van een feeststemming en de mensen gingen eerder naar huis. Ikzelf vind persoonlijk dat je niet aan dit soort mensen moet toegeven.

Dus volgend jaar weer gewoon koninginnendag vieren en lang leve de koningin roepen na het zingen van het volkslied!