zaterdag, oktober 04, 2008

Paspoortfoto's Sebastiaan

Sebastiaan kreeg zijn eerste paspoort toen hij zes weken oud was. In augustus zei de douaneman op Schiphol dat zijn foto niet echt meer lijkt. Zou het echt? Om de volgende keer niet op het vliegveld te blijven staan, regelen we nu toch maar een nieuwe paspoort voor hem. Het Nederlandse Consulaat heeft een heuse 'hofleverancier' voor pasfoto's in het zuiden van de stad waar je geacht word heen te gaan. Ik was er al eerder geweest dus ik wist wat ik kon verwachten. 


Het is een piepklein winkeltje, formaat schoenendoos, waar ze een ruime collectie tassen verkopen van onder andere het merk ESPITT en DISSEL. Behalve als tassenwinkel is de riante ruimte ook in gebruik als 'professionele' fotostudio. Achterin de zaak staan behalve huizenhoge opgestapelde tassen een fotolamp, een draaikrukje en een pc. Zoals in iedere winkel in Mumbai, loopt er erg veel personeel rond. Zelfs in dit piepkleine winkeltje. Wat ze de hele dag doen is onduidelijk maar iedereen is wel erg aardig. Een beetje hangen en thee drinken. Als extra service, en daar was vooral ik erg blij mee, zijn ze goed in Photoshop. Zo werden mijn rimpels en de paar grijze haren professioneel weggehaald. Dat doen ze dan weer niet in Nederland. 

Hieronder zie je een foto van de winkel. Ik zit op de draaikruk met Julia die er al snel genoeg van had. Zoals Sebastiaan kijkt op deze foto, staat hij ook op zijn nieuwe pasfoto's.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wie is dit jongetje?

Welk pasport lijkt meer, Sebastiaan als baby of.....

gr. tante Marlies

Sandra zei

Dan heb je zijn officieele paspoortfoto nog niet gezien. Die lijkt heeeeelemaal niet! Groetjes,