donderdag, maart 20, 2008

Cursus Hindi

Het ziet er naar uit dat we toch ons contract gaan uitzitten in Mumbai. De duur van ons verblijf hier was toch een beetje onzeker geworden na de overname door RBS. Om dit te vieren ben ik enthousiast begonnen aan een cursus Hindi. Ik moet nu namelijk tot mijn grote schaamte bekennen dat ik na 1,5 jaar nog nauwelijks een woord Hindi spreek. 'Namastee' (goedendag) wil nog net maar verder kom ik eigelijk niet.

Een cursus kun je het trouwens niet echt noemen. Ik heb de CD 'Teach yourself Hindi' op mijn iPod gezet. Op de cd-hoes staat: 'progress quickly beyond the basics'. Nu blijf ik al een week lang steken bij de dialoog uit de allereerste les, 'I am Pratap'. De beloofde snelle progressie valt dus een beetje tegen. Ik hoop dat als we hier over anderhalf jaar weggaan ik toch iets meer heb geleerd.

Geen opmerkingen: